کاشی و سرامیک پرسلان

7 آذر 1402 زمان برای مطالعه: 6 دقیقه 2 دیدگاه مقالات

کاشی و سرامیک پرسلان چیست؟

 

سرامیک پرسلان

 

60تایل قصد دارد در این مقاله سرامیک پرسلان را به طور واضح برای شما شرح دهد.

این کاشی دارای استحکام، کیفیت و زیبایی بیشتری نسبت به انواع دیگر کاشی است. در حقیقت کاشی پرسلان از خانواده سرامیک‌ها می باشد. از نظر ظاهری کاملا مشابه نوع سرامیک است.

حقیقتاً مواد اصلی تولید کاشی‌های پرسلان، خاک رس مخصوص، ماسه دانه ریز، گرانیت و سیلیس است که در دمایی بالاتر از سرامیک های معمولی و البته تحت فشار زیاد، حرارت داده می‌شود.

کاشی پرسلان چیست؟

به دلیل پخت در دما و فشار زیاد است که استحکام و دوام پرسلان در مقابل کاشی‌های معمولی و حتی سرامیک بالاتر است. پرسلان معمولا بعد از پخت دارای رنگ سفید و بافتی کاملا سخت و متراکم است. کاشی‌های پرسلان دارای دو نوع پولیشی و لعاب‌دار است که هر دو نوع آن در مسئله استحکام از رقبای خود بالاتر هستند.

 

تفاوت کاشی و سرامیک معمولی با پرسلان

کاشی معمولی فراورده‌ای سرامیکی است که از دانه‌های بسیار ظریف متبلور و متخلخل تشکیل شده است. این محصول در دمای بالاتر از 1000 درجه سانتی‌گراد پخته می‌شود و دو نوع لعاب‌دار و بدون لعاب موجود می باشد. لعاب کاشی‌های معمولی دارای انواع مات، براق، ساده، گلدار، سفید و یا رنگی است.

در این مورد می‌توان از منظرهای متفاوتی به قضیه نگاه کرد. در واقع نوع تهیه و تولید تا نصب و نگهداری و حتی قیمت این محصولات با یکدیگر متفاوت هستند. شصت تایل در این بخش قصد دارد با جزئیات، تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی را بررسی کند.

تفاوت کاشی پرسلان و معمولی

 

سرامیک پرسلان

 

 

از نظر مواد اولیه و تولید

این دو محصول مواد اولیه مشابه اما کمی تفاوت دارند. در مجموع باید گفت کاشی پرسلان با نوعی خاک رس مخصوص، ماسه دانه ریز و مواد طبیعی مثل فلدسپات، گرانیت و سیلیس ساخته می‌شود.

در حالی که این مواد اولیه در تهیه کاشی معمولی تنها شامل خاک رس معمولی، ماسه و برخی افزودنی‌ها جهت بالا بردن مقاومت محصول است.

کاشی پرسلان در دمایی بالاتر و تحت فشار بیشتری نسبت به کاشی معمولی در کوره قرار میگیرد و بافت سفت‌تری نسبت به کاشی معمولی دارد.

در نتیجه کاشی پرسلان با دارا بودن استحکام بالاتر، هم تا حدودی تولید سخت‌تری دارد و هم مقاومت بالاتری را نسبت به کاشی معمولی دارد. از این رو میتوان گفته که کاشی پرسلان از نظر مواد اولیه و تولید در شرایط بهتری به سر می‌برد.

 از نظر مقاومت

مهمترین ویژگی کفش پوش ها و دیوارپوش ها مقاومت آنها است. کاشی پرسلان در مقایسه با کاشی معمولی منافذ کمتری دارد. بافت فشرده‌تر و یکنواخت‌تری دارد. دارای استحکام و مقاومت بیشتری است. در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم است همچنین در مقابل فشار، تغییرات دما، ضربه و خراش مقاومت خوبی دارد. در نتیجه کاشی پرسلان را به انتخابی عمری و همیشگی تبدیل می‌کند و خیال خریدار نسبت به آن راحت‌تر است.

شما عزیزان میوانید انواع سرامیک پرسلان را در 60تایل مشاهده و مشخصات آن را بررسی کنید، و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09104441220 تماس بگیرید.

 از نظر نصب

یکی از چالش‌هایی که نصاب‌های کاشی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث نصب کاشی پرسلان است. بافت متراکم و سفت پرسلان سبب می‌شود که این محصول نصب دشوارتری نسبت به کاشی معمولی داشته باشد. به همین دلیل شصت تایل پیشنهاد می‌کند که نصب کاشی پرسلان را به یک کارشناس ماهر بسپارید که در این کار تجربه کافی را داشته باشد. در غیر این صورت احتمال این می‌رود که کاشی‌های شما با تراز مناسبی نسبت به زمین یا دیوار قرار نگیرد.

معمولا پرسلان با تیغه الماس برش داده می‌شود. از طرفی کوچکترین اشتباهی در نصب و ایجاد فشار اضافه باعث ترک خوردن و شکستن کاشی پرسلان می شود. وزن این کاشی نسبت به کاشی معمولی بیشتر است و حمل و نقل سخت‌تری دارد. پس باید گفت با توجه به حساسیت‌های موجود در نصب کاشی پرسلان باید بسیار با احتیاط پیش رفت.

در زمینه ی نصب کاشی و سرامیک پارامترهای زیادی وجود دارد که باید رعایت شود که موجب زیباتر شدن و کاربرد بهتر کاشی و سرامیک پس از نصب می شود.

لازم به ذکر است که برای پر کردن درزهای بین کاشی‌های پرسلان از پودر بندکشی استفاده می‌شود تا مقاومت آن در مقابل نفوذ آب بیشتر شود.

سرامیک پرسلان

برای بازدید از محصولات پرسلان 60تایل اینجا کلیک کنید.

 

از نظر تعمیر و نگهداری

هزینه نگهداری از سرامیک پرسلان از آن جهت که دارای مقاومت و کیفیت بالایی است نسبت به کاشی معمولی کمتر است. اما اگر به هر دلیلی نیاز به تعویض داشته باشد، علاوه بر هزینه کاشی باید هزینه نصاب حرفه‌ای نیز پرداخت گردد.

این در حالی است که در استفاده از کاشی‌های معمولی، شخصی با تجربه  کمتر نیز می‌تواند با کمی دقت اقدام به تعویض و نصب کاشی نماید. این نشان دهنده وجود حساسیت بالای سرامیک پرسلان نسبت به سرامیک  معمولی است. به این نکته توجه داشته باشید که پرسلان را یکبار نصب می‌کنید، و اگر بتوانید از آن به خوبی نگهداری کنید به طور قطع عمر طولانی‌تری دارد.

 از نظر قیمت

همیشه در کار ساخت و ساز یا هر چیز دیگری که به کاشی و سرامیک و نصب آن ربط داشته باشد باید قیمت بالای مصالح را در نظر گرفت. یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای تفاوت پرسلان و کاشی و سرامیک معمولی در قیمت آنها است.

مسلما قیمت کاشی‌های پرسلان نسبت به انواع معمولی گران‌تر خواهد بود. اما با در نظر گرفتن مسائلی نظیر کیفیت و دوام بالای این نوع کاشی به نظر می‌رسد استفاده از آن مقرون به صرفه‌تر از کاشی‌های معمولی باشد.

 از نظر ظاهر

کاشی معمولی و پرسلان از نظر ظاهر و طراحی آن تفاوت‌های بسیاری دارند.

اگرچه تعریف زیبایی یک امر کاملا سلیقه‌ای است، اما طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده از مشتریان، اکثر مصرف کنندگان معتقدند که کاشی‌های پرسلان زیباتر و چشم‌نوازتر از کاشی‌های معمولی هستند و شاید بتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت فراوان آنها همین امر است. از آنجایی که بافت کاشی‌های معمولی متخلخل است راحت‌تر لکه دار می‌شود. بنابراین برای محیط‌های پرترافیک و یا مستعد لک شدن بهتر است از کاشی‌های پرسلان استفاده شود.

 

مزایا و معایب کاشی و سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان

 

مزایای سرامیک پرسلان

باید بدانید که پرسلان نیز دارای معایبی است و شناخت این نقاط ضعف به شما امکان می‌دهد تا تصمیم‌گیری راحت‌تری در انتخاب بین کاشی معمولی و پرسلان داشته باشید.

از جمله مهمترین مزایای کاشی پرسلان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

معایب سرامیک پرسلان

همان‌طور که اشاره کردیم این محصول کاملا بی‌عیب و نقص نیست از جمله معایبی که این نوع از کاشی دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب دشوار:

باید حتما توسط افراد باتجربه صورت گیرد. زیرا تراکم بالای این نوع کاشی، برش و نصب آن را نسبت به سایر مدل‌ها دشوارتر کرده است.

حمل و نقل حساس‌تر:

سنگین بودن و تراکم و بافت بالای آن سبب می‌شود تا این کاشی حمل و نقل حساس‌تری نسبت به انواع معمولی داشته باشد.

قیمت گران‌تر:

در مقایسه با کاشی‌های معمولی، هزینه نصب این کاشی توسط کارشناسان نیز به آن اضافه می‌شود. اما با توجه به شرایط نگهداری آسان و همچنین دوام بالای آن می‌توان گفت این هزینه گران توجیه‌پذیر است.

تعمیر سخت کاشی پرسلان:

این نوع کاشی به دلایلی که گفتیم به‌سختی قابل تعمیر شدن است و ممکن است هزینه تعویض و تعمیر آن نسبت به کاشی‌های معمولی بیشتر باشد. البته با توجه به کیفیت بالای این محصول می‌توان گفت احتمال نیاز به تعمیر آن بسیار کم است.

 

انواع سرامیک پرسلان

در ادامه به بررسی 4 نوع معروف از انواع سرامیک پرسلان می پردازیم:

سرامیک پرسلانی فول بادی

این نوع سرامیک از خاک مرغوب پرسلان تهیه می شود و دارای رنگ یکنواخت است و به صورت یکدست تشکیل می شود. این نوع سرامیک ضد خش و با دوام است و معمولا قیمت آن بالاتر از انواع دیگر است. بدون لعاب است و زیبایی بالایی دارد. قدرت نفوذ آن کم می باشد و در مناطق مرطوب مانند حمام و دستشویی بسیار مناسب است.

سرامیک پرسلانی دبل شارژ

برای تولید این نوع از سرامیک پرسلانی از یک لایه بیسکوییتی و پودری شکل استفاده می شود. 70 درصد آن را خاک رس و 30 درصد آن خاک رنگی است. بعد از ترکیب این دو لایه آنها را پرس و سپس حرارت میدهند. قیمت این نوع سرامیک از فول بادی ارزان‌تر است و کاربرد آن معمولا در کف ساختمان می باشد.

سرامیک پرسلانی گلیز Glaze

این نوع سرامیک پرسلانی در حرارت های بالا لعاب داده می شود بنابراین در برابر خش و لک مقاومت خوبی دارد. این نوع سرامیک براق‌تر و مستحکم تر از انواع دیگر آن می باشد. معمولا در دیوارها از آن استفاده می شود.

سرامیک پرسلانی Soluble Salt

این نوع سرامیک بسیار زیبا است و مانند مرمر می باشد و تنوع بالای رنگ در آن باعث شده که به جای سنگ مرمر هم از آن استفاده شود.

 

با توجه به تفات کاشی پرسلان با معمولی انتخاب شما کدام است؟

اگر هنوز بین انتخاب کاشی معمولی و پرسلان مردد هستید باید بگوییم نهایتا این میزان بودجه و سلیقه شما است که انتخاب را نهایی می‌کند. توجه داشته باشید که کاشی ارزان‌تر نصب راحت‌تری دارد. اما از طرفی دوام و کیفیت بالای پرسلان سبب می شود تا مدت زمان بیشتری در اختیار شما باشد.

 

 

خدمات 60tile

شما عزیزان می توانیدآخرین قیمت واقعی خرید و فروش اینترنتی و مشخصات انواع سرامیک پرسلان، به همراه بررسی های تخصصی آن را در 60tile مشاهده کنید.

سایت 60تایل محصولات سرامیک پرسلان را برای طرفداران این نوع سرامیک در فروشگاه خود قرار داده است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اصلاعات بیشتر با شماره تلفن 09104441220 تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سلام.
خیلی ممنون از سایت خوبی که دارین. اطلاعات مفیدی رو برامون به اشتراک گذاشتین 🌷.