صادرات کاشی و سرامیک

29 مهر 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 0 دیدگاه صادرات کاشی

صادرات به سایر کشورها

 

 

جناب مهندس سعید غیاثوند کارشناس انجمن کاشی و سرامیک ایران گفتند: ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در ایران 700 میلیون مترمربع است؛ که حدود 200 میلیون مترمربع آن صادر می شود. با اقدامات انجام شده از سال ۹۹ تاکنون، صادرات کاشی و سرامیک ایرانی از ۴۸ کشور به ۱۵۰ کشور افزایش یافته است. لازم به ذکر است 75 درصد صادرات این بخش به کشور عراق صورت میگیرد. اما همواره کشورهای زیادی در دنیا هستند که خواهان کاشی و سرامیک ایرانی می باشند، زیرا آنها به این باور رسیده اند که محصولات ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارند.

راهنمای صادرات کاشی و سرامیک:

گفتنی است که اگر تا به حال فعالیت تجاری نداشته اید، استفاده از مشاوره های حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان مثال میتوانید از کارشناسان 60tile کمک بگیرید. هم اکنون با شماره تلفن 09104441220 تماس حاصل فرمائید. یادآوری می کنیم در هر مرحله، چالش‌های قانونی و مالی وجود دارند، که ممکن است شما را از این کار منصرف کنند. داشتن یک مشاور حرفه‎ای، در این‎‏جا ضروری‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. مراحل صادرات کاشی و سرامیک، عبارتند از:

  1. دریافت مجوز صادرات کاشی و سرامیک از وزارت مربوطه
  2. دریافت کارت بازرگانی
  3. اخذ گواهی مبدا
  4. بیمه کردن محصول صادراتی
  5. استخدام نیروهای مشاور، مدیریت و حسابداری باتجربه
  6. شناختن بازار کشور مقصد
  7.  انتخاب یک روش مطمئن برای پرداخت بین‎المللی
  8. قیمت‌گذاری و ارسال پیش‌فاکتور
  9. اظهار کالا به گمرک
  10. تبلیغات مناسب برای فروش محصولات

مزایای صادرات کاشی و سرامیک:صادرات به سایر کشورها

 

صادرات سرامیک یکی از راه های پر درآمد ایران جدا از تجارت نفتی آن است.

شصت تایل دلایل آن را برایتان بازگو می کند:

  1. کاهش هزینه تولید به دلیل تامین مواد اولیه در داخل
  2. قیمت -نسبتا- پایین سوخت در ایران
  3. قیمت پایین حمل و نقل در ایران
  4. قیمت پایین نیروی انسانی (به نسبت دیگر کشورها)
  5. پیشرفت تجهیزاتی و فنی
  6. تنوع مناسب در تولید محصول
  7. ظرفیت بالای تولید
  8. امکان ارائه دیگر تجهیزات و مواد ساخت و ساز در کنار کاشی و سرامیک به مشتری

 

مشکلات صادرات کاشی و سرامیک:

 

ایران به عنوان یک صادرکننده موفق در سطح خاورمیانه شناخته می شود. اما، در سال‌های اخیر مشکلات زیادی سر راه صادرکنندگان به وجود آمده است. بزرگ‌ترین آن تحریم‌ها می‌باشد. ما از مبادله مستقیم و ارزی با بسیاری از کشورهای دنیا محرومیم و طبیعتا بخش تجاری اروپا و آمریکا، ترجیح می‌دهد واردات بی‌دردسر داشته باشد. برخی مشکلات دیگر صادرات عبارتند از:

کیفیت بالای محصولات کشورهای دیگر: کیفیت کاشی و سرامیک ایران خوب است. اما هنوز تا رسیدن به استانداردهای غرب فاصله دارد. همین امر باعث می‌شود که گاهی بعضی از کشورها، کاشی‌های ترک و اروپایی را جایگزین محصولات ایرانی کنند.

سنگ اندازی‌های دولت: گاهی بخشنامه‎های دولت، سنگ راه صادرات (از جمله صادرات کاشی و سرامیک) می‎شوند. رکود بازار مسکن، سخت بودن مراحل مجوز صادرات کاشی و سرامیک، ورشکستگی سازندگان و … باعث می‌شوند سرعت این صنعت کم شود.

مشکلات بانکی: تحریم‌های آمریکا موجب شده است تا سیستم بانکی بین المللی، ایران را مسدود کند. به گونه‌ای که بیش از 95 درصد از راه‌های انتقال ارز به کشور از طریق بانک مسدود هستند. از آن جایی که کشور به شدت به ارز خارجی نیاز دارد، این مشکل می‌تواند یک سنگ بزرگ سر راه صادرکنندگان باشد.

 تاسیس بیش از حد کارخانه: به همین علت تولید کاشی و سرامیک بیش از میزان تقاضا شده است. و همین امر صادرات کاشی را به سایر کشورها ضروری می کند. اما، زمانی که تعداد کاشی‌های صادراتی در صف انتظار زیاد باشد، دولت نمی‌تواند از همه آن‌ها حمایت کند.

شما عزیزان می توانید برای صادرات کالاهای خود و مشاوره با کارشناسان متخصص کاشی و سرامیک 60tile با شماره تلفن 09104441220 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

سوالات پر تکرار

عوامل بسیار زیادی بر قیمت گذاری برای صادرات سرامیک از ایران تاثیرگذار هستند که از آن ها می توانیم به وزن بسته بندی های سرامیک (بر حسب تن)، کشور مقصد، انتقال محموله از طریق مرز آبی یا مرز زمینی، مشخصات ظاهری سرامیک، میزان تقاضای وارد کنندگان سرامیک، حمل و نقل، گمرک و... اشاره کنیم.

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.