صادرات کاشی به سایر کشورها

30 دی 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 0 دیدگاه اخبار

 

 

صادرات کاشی به سایر کشورها

 

 

جناب مهندس سعید غیاثوند، در یک نشست خبری گفتند: ما هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه ویژه ی کاشی و سرامیک ایران را در بازارهای منطقه‌ای معرفی کنیم. مدیر عامل شرکت شصت تایل افزودند: سالانه حدود 458 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در ایران تولید می شود، که تقریبا حدود 182 میلیون مترمربع آن را به کشور های دیگر صادر می‌کند. وی با بیان اینکه کاشی و سرامیک ایران به 52 کشور جهان صادر می‌شود، گفتند: بیشترین حجم صادرات کاشی ما به کشور عراق است. اما ایران صادرات کاشی به سایر کشورها را باید در نظر بگیرد.

 

صادرات کاشی به سایر کشورها

 

 

به عبارتی حدود 75 درصد صادرات کاشی و سرامیک به کشور عراق صورت میگیرد. بنابراین تلاش می‌کنیم که صادرات ما به دیگر کشورها افزایش یابد. چرا که تمرکز صادرات به یک کشور ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. اخیرا نیز برابری دینار عراق و دلار نیز مشکلاتی را به وجود آورده است. بنابراین توسعه بازارهای صادرات و تقویت بازارهای هدف صادراتی ضروری می باشد.

 

آقای غیاثوند مدیرعامل شصت تایل بیان کردند: ارزش صادرات کاشی و سرامیک به عراق حدود 171 میلیون دلار است.

 

 

 

 

مدیر عامل شصت تایل همچنین افزودند: کشورهای حوزه مشترک المنافع آسیای میانه CIS یکی از بازار های هدف صادراتی است. با توجه به تفاهم نامه تجارت آزاد بین ایران و این کشورها می‌توان، فصل بهار، یا فصل تابستان سال آینده شروعی برای تجارت با این کشورها در نظر گرفت. لازم به ذکر است که بازار این کشورها بازار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود.

 

 

 

 

آقای سعید غیاثوند اظهار داشتند: مجموعه کشورهای آفریقایی و به خصوص کشورهای شرق آفریقا نیز برای صادرات محصولات سرامیکی اهمیت زیادی دارند.

همچنین در مواردی به صادرکنندگان، برای صادرات به این کشورها کمک‌هایی شده و پایگاه‌هایی در این کشورها احداث شده است. خوشبختانه چندین تاجر ایرانی در کشورهای کنیا و الجزایر فعالیت دارند که به توسعه بازارهای صادراتی کمک می کند.

 

کشورهای حوزه خلیج فارس

صادرات کاشی به سایر کشورها

 

وی بیان کرد: مجموعه ارتباطات ما با کشورهای حوزه خلیج فارس با توجه به نزدیک بودن این کشور و هزینه‌های کمتر حمل و نقل نیز دارای اهمیت است. البته در حفظ این بازارها، تحریم‌های ایران،   تاثیرات منفی داشته است. اما تلاش می‌کنیم تا این کشورها نیز به پایگاه‌های صادراتی ما در بخش کاشی و سرامیک تبدیل شوند.

 

 

 

 

سعید غیاثوند عضو انجمن تولید کنندگان کاشی ایران، فرمودند: تحلیل ما از مجموعه کاشی و سرامیک این است که محصولات کاشی و سرامیک ایرانی کیفیت و مشخصات فنی خوبی که دارند، یک رقیب بی مانند در منطقه خاورمیانه و بازارهای جهانی است. البته تهدیدی به عنوان رشد صنعت کاشی و سرامیک هند است.

 

که سرعت خوبی را برای توسعه صنعت و کاشی و سرامیک در نظر گرفته است. لذا باید به دقت رفتارهایشان را بررسی کنیم و مسئولان ایرانی را  به این موضوع آگاه سازیم. لازمه ی توسعه صادرات، همگرایی بین وزارت صمت و انجمن کاشی و سرامیک است.

 

 

 

 

وی با اشاره به رتبه‌بندی تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک بیان کرد: این موضوع به صورت داوطلبانه انجام خواهد شد. طرح رتبه‌بندی تولید‌کنندگان کاشی کشور برای این است که تجار بین‌المللی براساس رتبه‌بندی با اطمینان خاطر بیشتری با تولیدکنندگان ایرانی ارتباط بگیرند. لازم به ذکر است که در حوزه رتبه‌بندی، انجام تعهدات نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر تولید‌کننده‌ای در اجرای تعهدات خود دقت نداشت، این موضوع را از طریق رتبه‌بندی در نظر می‌گیریم و گاهی ممکن است رتبه تولید کنندگان پایین بیاید.

 

جایگاه ایران در بازار جهان

 

 

مهندس سعید غیاثوند افزودند: عراقی‌ها جایگاه صنعت کاشی و سرامیک ایران را پذیرفته‌اند. اگرچه ما رقبای هندی و ترکیه‌ای داریم، اما به لحاظ کیفیت و کمیت، عراقی‌ها محصولات ما را ترجیح می‌دهند و در مجموع  بازار عراق بازار خوبی است.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت کاشی شصت تایل گفت: با توجه به بومی بودن صنعت سرامیک و کاشی، واردات مواد اولیه جدی نداریم. ضمن اینکه حتی اگر دروازه ایران روی کاشی و سرامیک خارجی باز شود، امکان فروش این محصولات در ایران وجود ندارد. زیرا این صنعت به جایی رسیده است که حتی اگر این محصولات با تعرفه صفر وارد کشور شوند، محصول وارداتی نمی‌تواند با محصولات تولیدی این بخش رقابت کند.

 

 

 

 

ایشان با بیان اینکه یکی از کشورهای هدف صادراتی ما کشورهای آفریقایی است، افزودند: پیش‌بینی می‌شود، در سال 1403 کشورهای آفریقایی کشورهای هدف صادراتی خوبی برای ایران باشند. زیرا در این کشورها سرمایه‌گذاری‌های خوبی از سوی چین انجام شده است و لذا میزان مصرف در بخش مصالح ساختمانی در کشورهای آفریقایی افزایش یافته است. و متعاقب آن نیز مصرف کاشی و سرامیک در این کشورها افزایش می‌یابد.

 

حمل و نقل صادرات کاشی به سایر کشورها

 

 

صادرات کاشی به سایر کشورها

 

جناب غیاثوند گفتند: البته ما با مشکل حمل و نقل برای صادرات به کشورهای آفریقایی مواجه هستیم. اما با مجموعه کشتیرانی مکاتباتی صورت گرفته، مقرر شده تا در صورتی که کالای صادراتی فراهم باشد، کشتی مورد نیاز برای حمل بار صادراتی فراهم شود.

 

 

 

 

وی افزود: برقراری لاین ثابت بین ایران و ونزوئلا نیز توجه صادرکنندگان کاشی و سرامیک به این کشور را ایجاد کرده است.

 

 

 

 

صادرات کاشی و سرامیک به اکثر نقاط جهان با شصت تایل.

 

صادرات به ترکیه، عراق، ارمنستان، پاکستان، اروپا، گرجستان، روسیه، آذربایجان و… . شما کشور مقصد را انتخاب کنید، شصت تایل برایتان صادر می کند.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.