کاشی و سرامیک دیواری

3 دی 1402 زمان برای مطالعه: 1 دقیقه 0 دیدگاه مقالات
کاشی سرامیک دیواری
کاشی ها صفحات نازکی از جنس سفال هستند، که با لایه‌ای از لعاب پوشیده شده‌اند. از کاشی برای پوشاندن کف و دیوارهای برخی از قسمت‌های ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این کار علاوه بر افزودن بر زیبایی آن محل، پوششی عایق در برابر رطوبت فراهم می‌کند. به همین خاطر آن ها را کاشی و سرامیک دیواری می نامند.

+تفاوت کاشی و سرامیک دیواری با کف چیست؟

کاشی و سرامیک دیواری با کاشی هایی که در کف استفاده می‌شوند تفاوت دارند. یکی از بزرگترین تفاوت ها در این است که کاشی های دیواری برای تحمل بار به کار نمی روند و نوع لعاب آن ها نیز با کاشی های کف متفاوت است و معمولا نازک تر و سبک تر از کاشی های کف هستند. کاشی و سرامیک معمولاً با پخت خاک رس قرمز یا سفید در یک کوره با پوششی از یک لعاب بادوام که رنگ و الگو دارد تولید می‌شوند. با توجه به اینکه کاشی و سرامیک برای استفاده در فضای باز مناسب نیستند، ولی می‌توان از آن‌ها در جاهایی با حجم کم یا متوسط تردد،​​استفاده کرد. همچنین، کاشی‌های سرامیکی به‌سختی چینی نیستند، بنابراین راحت ‌تر برش داده می‌شوند.
کاشی‌ها می‌توانند از مواد و مصالح ساختمانی مختلفی ساخته شوند. بااین‌حال، گونه‌های استانداردی وجود دارند. کاشی‌ها با استفاده از سرامیک، سنگ، فلز، شیشه و یا انواع مختلف خاک رس به‌عنوان قطعه‌ای از مواد سخت پوش ساخته می‌شوند. همچنین در مواردی، از مواد سبک همانند پرلیت یا چوب ساخته می‌شوند، هرچند این موارد آنقدر رایج نیستند.

+ سرامیک کاری دیوار

سرامیک کاری دیوار یک روش برای پوشاندن دیوارهاست، تا شستشوی آن‌ها راحت‌تر شود، و در برابر آب نیز مقاوم شوند. از سرامیک کاری دیوار در مکان های زیر استفاده می شود:
  1. حمام
  2. سرویس بهداشتی
  3. آشپزخانه منازل
  4. مکان‌هایی مثل مراکز پزشکی
  5.   مکان هایی که نیاز به ضدعفونی و شستشوی مداوم دارند.
  6. و برخی دیگر از مکان‌های عمومی.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.