تفاوت سرامیک لعابدار و بدون لعاب

8 آذر 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 0 دیدگاه مقالات

 

تعریف کاشی و سرامیک لعابدار و بدون لعاب

 

سرامیک لعابدار

 

سرامیک های ساخته شده از خاک رس را برای پخت در کوره قرار می دهند. اما اگر بخواهند لعاب دار شوند، قبل از قرار دادن آنها در کوره، باید پوشش را اعمال کنند. پروسه پخت سرامیک ها، لعاب را به لایه بالایی خاک رس می چسباند. اما، اگر قبل از پخت سرامیک، هیچ پوششی روی آن قرار نگیرد، آن را سرامیک بدون لعاب می نامند. به این ترتیب تفاوت سرامیک لعابدار و بدون لعاب ، پوشش روی آنها است.

کاشی های بدون لعاب، پرسلان یا سرامیکی، رنگ خود را از طریق مواد معدنی موجود در رسی که از آن ساخته شده اند، یا با افزودن رنگدانه ها در آن به دست می آورند. هنگامی که ، این کاشی ها پرس می شوند تا طرحدار شوند، الگو به کل بدنه کاشی منتقل می شود و فقط در سطح نمی ماند. به این ترتیب کاشی های بدون لعاب طبیعی تر به نظر می رسند.

 

سرامیک بدون لعاب

 

سایت شصت تایل محصولات سرامیک های لعابدار و بدون لعاب خود را برای طرفداران این نوع از کاشی و سرامیک ها در فروشگاه خود قرار داده است.

تفاوت سرامیک لعابدار و بدون لعاب

گروه 60تایل شش تفاوت را برای شما شرح می دهد:

1.سرامیک های لعابدار قبل از اینکه فرآیند پخت آنها را در دمای بالا انجام دهند، با یک لایه مینا یا شیشه مایع پوشانده می شوند. اما سرامیک های بدون لعاب اصلا نیازی به پوشش اضافی ندارند و پس از پخت در کوره آماده هستند.

2. سرامیک های لعاب دار به دلیل سطح لغزنده ای که دارند، معمولا در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. اما سرامیک های بدون لعاب به دلیل سطح ضد لغزش آن ها عمدتاً در فضای باز، مناطق تجاری و همچنین مناطق مرطوب  استفاده می شوند.

3. سرامیک های لعاب دار به دلیل داشتن سطح غیر متخلخل و ضد خراش به ندرت لک می شوند. اما سرامیک های بدون لعاب، حتی آنهایی که سطح ضدخش دارند، به راحتی لک می شوند. این امر به دلیل سطح طبیعی آنهاست که جذب مایعات بالایی دارند.

4. سرامیک های لعابدار نازک تر هستند و چگالی کمتری نسبت به کاشی های بدون لعاب دارند.

5. سرامیک های لعاب دار با استفاده از فناوری چاپ جوهر افشان، در انتخاب گسترده ای از چاپها همچون چاپ دیجیتال موجودند. اما طرح های سرامیک های بدون لعاب بسیار طبیعی هستند.

6. تمام بدنه سرامیک های پرسلانی لعابدار هرگز نمی تواند از پرسلان ساخته شود. آنها شامل مواد مختلفی هستند،که آنها را مقاوم تر می کند. اما تمام بدنه سرامیک های بدون لعاب از پرسلان ساخته شده اند، تا ظاهری یکدست به آنها بدهد.

 

کلام 60tile:

شما عزیزان می توانید آخرین قیمت واقعی خرید و فروش اینترنتی و مشخصات انواع سرامیک لعابدار و بدون لعاب را در شصت تایل بررسی کنید. و با زدن روی دکمه افزودن به سبد خرید، سرامیک مورد نظر خود را به راحتی خریداری فرمایید. یا می توانید با شماره تلفن 09104441220 جهت سفارش محصول مورد نظر تماس بگیرید.

 

 

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.