کاشی و سرامیک بیمارستانی

23 بهمن 1402 زمان برای مطالعه: 1 دقیقه 0 دیدگاه مقالات
کاشی بیمارستانی
کاشی و سرامیک بیمارستانی از ترکیب خاک رس، گرانیت و سیلیس تشکیل شده اند، که تحت فشار و دمای بالا تولید می شود و بدون ناخالصی می باشند. بیمارستان ها در معرض باکتری ها هستند. بنابراین کاشی های سرامیکی آنها باید ضد باکتری باشد. از این رو سرامیک های چینی بهترین انتخاب برای سرامیک های بیمارستانی هستند.

کاشی و سرامیک بیمارستانی آنتی باکتریال

سرامیک‌های آنتی باکتریال، با مواد شیمیایی گوناگونی که در آن‌ها به‌کار رفته‌اند، نیازی به شستشو و ضدعفونی مداوم ندارند. چرا که با خاصیت ضدمیکروبی که این کاشی‌ها دارند، میکروب‌ها و باکتری‌ها به‌طور خودکار از بین می‌روند.
استفاده از این نوع سرامیک‌ها در
  • مهدکودک‌ها
  • مطب‌ها
  • هتل‌ها
  • مراکز بهداشتی و درمانی
بسیاری ضروری است.

کاربرد سرامیک‌های هوشمند

سرامیک‌هایی تحت عنوان سرامیک‌های هوشمند وجود دارند که مواد و آلاینده‌های سمی و باکتری بدون شستشو و ضدعفونی به‌ صورت اتومات از روی این کاشی‌ها از بین می‌روند. از این نوع سرامیک‌ها در اتاق‌های استریل بسیار استفاده می‌شوند.

ویژگی سرامیک‌های بیمارستانی

سرامیک بیمارستانی باید بسیار مقاوم‌تر و متفاوت‌تر از سرامیک‌های معمولی باشند. اندازه آن‌ها باید بسیار بزرگ باشد؛ زیرا کف راهروهای بیمارستان همواره درحال ضدعفونی شدن هستند و درز بین سرامیک‌ها هر چقدر کم‌تر باشد میزان نفوذ آب به کف هم کمتر می‌شود. ضدلک، ضدخش، دوام و مقاومت بالا هم یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع سرامیک‌هاست تا بتوانند وزن سنگین بسیاری از وسیله‌های پزشکی را تحمل کنند؛ همچنین کفپوش‌ها باید ضداشتعال باشند تا هنگام ریختن مواد شیمیایی حادثه‌ای رخ ندهد.

 

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.