صادرات کاشی و سرامیک به روسیه

26 مهر 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 0 دیدگاه صادرات کاشی

صادرات کاشی و سرامیک به روسیه

مقدار 600 میلیون یورو میزان صادرات کاشی و سرامیک به روسیه در سال می باشد. که نیمی از این حجم متعلق به شرکت های ایتالیایی و اسپانیایی است. و چین و ترکیه از دیگر صادر کنندگان هستند. و تنها 06/0 درصد از کل این مقدار سهم صادرات ایران است.از بین کشورهای همسایه روسیه، بازار به نسبت بزرگی است. به همین علت تجار ایرانی مایل به صادرات و فروش اجناس خود در روسیه هستند.

بررسی بازار کاشی و سرامیک در روسیه:

یکی از کشورهای پهناور جهان که دارای 14 مرز زمینی است روسیه است. و همچنین از طریق مرزهای زمینی به دریاهای برینگ، خزر، سیاه، ژاپن و بالتیک دسترسی دارد. به دلیل فاصله کم ایران و روسیه هزینه حمل و نقل کاهش پیدا می کند از این رو روسیه یک گزینه عالی برای تجارت محسوب می شود. این روزها میان پول روبل و یورو اختلاف است و صادرات از سمت کشورهای اروپایی کاهش پیدا کرده است.

و همین امر باعث ایجاد فضا برای صادرات ایران و شرکت 60tile  شده است. تاجایی که  می توان گفت شرکت های ایرانی مانند 60tile جایگزین شرکت های ترکیه ای شده اند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که کنرل کیفی در روسیه با جدیت تمام انجام می گیرد. بدون شک پایین بودن قیمت اهمیت دارد اما نه به اندازه کیفیت کالاها. بنابراین اگر می خواهید سهمی در بازار روسیه داشته باشید باید از کیفیت محصولات خود مطمئن باشید.

مراحل صادرات کاشی و سرامیک به روسیه:

اولین مرحله برای صادرات کاشی و سرامیک به روسیه داشتن یک تیم بازاریاب قوی است. مرحله ی بعدی یافتن مشتری و ارتباط گرفتن با اوست. بعد از برقراری این ارتباط سفارش را ثبت کرده و پیش فاکتور کنید و از مشتری خود بخواهید قبل از تحویل گرفتن کالاها همه هزینه آن را پرداخت کند و شما هم براساس قوانین روسیه باید مرسوله ها را بیمه کنید. از جمله نکات قانونی برای صادرات می توان به دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت و دریافت تایید شرایط کیفری اشاره کرد.

طرح های پر طرفدار کاشی و سرامیک در روسیه:

طرح پیشنهادی کاشی

 

رنگ محبوب در میان مردم روسیه که بیشتر در نمای ساختمان ها به کار گرفته شده، تیره است. از آنجا که آب و هوای روسیه سرد است بیشتر افراد به رنگ های گرم علاقه مند هستند. در نتیجه پیشنهاد می شود از کاشی هایی با طرح های نه چندان شلوغ و رنگ های گرم استفاده کنید. از سوی دیگر روسی ها به سرامیک هایی با طرح چوب برای پوشاندن کف و دیوار علاقه زیادی دارند.

بازارهای اصلی روسیه:

مسکو اصلی ترین شهر روسیه و پایتخت آن است که بیشتر محصولات صادراتی در آن به فروش می رسد. علاوه بر این سن پترزبورگ، نیژنی، نووگورود و نووسیبرسک از بازارهای مهم روسیه هستند. به دلیل پرجمعیت بودن این شهرها نیاز بیشتری به کاشی و سرامیک در آن ها احساس می شود.

 

حمل و نقل صادرات کاشی به روسیه

از آنجا که ایران و روسیه هم از طریق دریای خزر بهم متصل می شوند و هم دارای راه های زمینی مشترک هستند. شما دوراه مطمئن برای ارسال کاشی و سرامیک دارید. یکی اینکه از کشتی و مسیر دریایی استفاده کنید، که از طریق بندر نوشهر و بندر انزلی می‌ توانید بارهای خود را به مقصد کشور روسیه بفرستید. یا کامیون ها را از راه زمینی ارسال کنید. این نکته را در نظر بگیرید که در طول مسیر حمل با کامیون محصولات آسیبی نبینند. ارسال بار هوایی نیز یکی دیگر از روش های حمل و نقل است.

دریافت خدمات صادرات کاشی و سرامیک به روسیه:

چگونه مشترین خود را پیدا کنیم؟

چگونه با شرکت های روسی ارتباط برقرار کنیم؟

جنس و کالای مورد نظر را چگونه با قیمت پایین تهیه کنیم؟

قوانین گمرکی کشور روسیه به چه شکل است؟

این ها تنها برخی از سوالاتی است که در صادرات کاشی به روسیه برای شما ممکن است ایجاد شود. مشاوران ما در شرکت 60tile به تمام سوالات شما برای صادرات کاشی به روسیه پاسخ خواهند داد. هم اکنون با شماره تلفن 09104441220  تماس حاصل فرمایید، همچنین برای دریافت خدمات و مشاوره در زمینه صادرات به کشور افغانستان، ترکیه، عراق ، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، آفریقا، گرجستان و … با کارشناسان 60tile تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات پر تکرار

بزرگ بودن بازار روسیه و نیاز به تنوع داشتن در کنار کیفیت، شرایط را برای صادرات کاشی و سرامیک از ایران به روسیه محیا کرده است. پس بله، بدون شک صادر کردن کاشی و سرامیک به روسیه می تواند بسیار سودمند باشد.

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.