صادرات کاشی و سرامیک به عراق

29 آبان 1402 زمان برای مطالعه: 4 دقیقه 0 دیدگاه صادرات کاشی

      صادرات کاشی

صنعت کاشی و سرامیک یکی از صنعت های ساختمانی است که به توسعه ساخت و ساز کمک بسیاری میکند. استان یزد که نیمی از تولید داخلی کاشی و سرامیک را به خود اختصاص داده است، قطب تولید محصولات کاشی و سرامیک در ایران است. در این میان بیشتر صادرات این محصول به کشور همسایه یعنی عراق انجام می شود.

بازار صادرات کاشی به عراق:

بررسی بازار عراق نشان می دهد که تقاضای مردم این کشور برای کاشی و سرامیک بیشتر شده است. اما دولت عراق به صنعت کاشی و سرامیک این سرامیک این کشور توجهی نکرده است. بنابراین صادرات کاشی و سرامیک به عراق بسیار پرسود خواهد بود. در این کشور تقاضای سه نوع کاشی و سرامیک برای واردات بسیار بیشتر است. که عبارتند از: کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی، کاشی دیوار و سرامیک کف.

جایگاه ایران در صادرات کاشی به عراق:

طبق گفته های جناب آقای سعید غیاثوند، عضو انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشور، 73 درصد از کاشی و سرامیک ایران به کشور همسایه یعنی عراق می رود. درواقع می توان گفت یکی از پرسودترین کالا برای صادرات به عراق کاشی و سرامیک است.

عراق از جمله بازار های اصلی محصولات کاشی ساخت ایران است. صنعت کاشی ایران از انرژی و مواد خام ارزان همراه با تخصص بومی که از تاریخ نشأت میگیرد، برخوردار است. و صاردات این کالا به عراق همچنان در حال رشد است.

راهنمای صادرات کاشی به عراق:

برای صادرات کاشی و سرامیک به عراق باید مراحل خاصی را پیگیری نمود.گروه تخصصی 60تایل این مراحل را برای شما شرح میدهد:

برای صادرات کالا یا خدمات به عراق به مجوز صادرات نیاز است. که می توان آن را از اداره ی دولتی مربوطه دریافت کرد.

هر شخص حقوقی که در اداره ی مالیات عراق ثبت نام کرده باشد، می تواند با انجام الزامات لازم توسط دولت عراق، تجارت مناسب و تجارت بین المللی را آغاز کند.

اداره گمرک عراق رسمی است که زیر نظر وزارت دارایی کار می کند. اجرای تمام حکم های صادر شده از طرف وزارتخانه های مربوطه کشور که تجارت غیر قانونی را کنترل می کنند و تسهیل دهنده تجارت واقعی می باشند، به عهده آن ها می باشد.

همانطور که گفتیم، واردات کالا به عراق نیازمند راه های زیر است:

شرایط صادرات کاشی به عراق:

برای ارسال کاشی و سرامیک به عراق شرایطی باید رعایت شود که عبارتند از:

بهترین راه برای ارسال کاشی به عراق:صادرات ایران به عراق

باتوجه به همسایگی عراق با کشورمان و وجود پایانه های مرزی مختلف بین ایران و عراق همچون مرز مهران، بهترین راه صادرات کاشی و سرامیک به عراق مرز های زمینی است. از دیگر مرز های مهم بین این دو کشور می توان موارد زیر را نام برد:

مدارک لازم برای صادرات به عراق:

مدارک مورد نیاز برای صادرات کاشی و سرامیک به عراق به شرح زیر هستند:

در فاکتور فروش می بایست نام شرکت تولید کننده، نام شرکت صادر کننده، نام خریدار عراقی، نام مدیر عامل یا شخص امضا کننده، نوع، مقدار کالا و قیمت آن ذکر شود. ضمناً اطلاعات آدرسی ذکر شده در فاکتور فروش و گواهی مبدأ باید یکسان باشد. همچنین همه ی اعداد مدارک مورد نیاز برای صادرات به عراق باید به انگلیسی و مهمور به مهر شرکت صادر کننده باشد.

در گواهی مبدأ باید آدرس تولید کننده، آدرس صادر کننده و آدرس خریدار به طور کامل ذکر گردد. همچنین نام پایانه مرزی باید قید شود. یکسان بودن اطلاعات کالا در فاکتور فروش و گواهی مبدأ اجباری است.

مزیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق:

همانطور که قبلا هم اشاره شد نزدیکی و هم مرز بودن ایران با عراق و وجود مرز های مختلف مزیتی برای صادرات کاشی و سرامیک به این کشور است. از طرف دیگر نیاز به تامین کالاهای ساختمانی همچون کاشی و سرامیک باتوجه به چهار دهه جنگ و درگیری و عدم وجود زمینه های تولیدی مناسب و با کیفیت فرصت صادرات را در این سرزمین برای بسیاری از کشور ها همچون ایران باز نموده است.

موانع صادرات به عراق:

یکی از اصلی ترین موانع پیش رو برای یک شرکت صادرات به عراق یافتن مشتری و بازار پرسود است. زیرا با وجود رقبای فراوان از چین و ترکیه یافتن مشتری کمی دشوار شده است.

اما گروه تخصصی و مجرب  60tile این مشکل را برای شما دوستان عزیز حل کرده است. شما می توانید با خیال راحت این کار را به ما بسپارید. جهت مشاوره صادرات کاشی و سرامیک هم اکنون با شماره تلفن 09104441220 تماس بگیرید.

پر طرفدار ترین طرح های کاشی در عراق:

از جمله طرح های پر طرفدار در عراق در زمینه کاشی و سرامیک می توان به کاشی طرح چوب، سنگ طبیعی یا سنگ مرمر اشاره کرد. به ویژه طرح های دارای بافت چوب طبیعی بسیار پر تقاضا است. از نظر رنگ نیز رنگ های ملایم و خنثی و رنگ های مات مایل به خاکستری و مشکی بسیار محبوب هستند.

تعرفه ارسال کاشی به عراق:

هزینه و تعرفه صادرات کاشی و سرامیک به عراق به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت خدمات صادرات به عراق:

همراهان گرامی لازم به ذکر است در گروه 60tile صادرات کاشی و سرامیک به سراسر جهان از جمله صادرات به عراق، پاکستان، ترکیه، روسیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان انجام می شود. همچنین هدف اصلی ما در 60تایل کمک به راه اندازی یک کسب و کار و ایجاد شبکه مشتریان خود یا اخذ نمایندگی کاشی و سرامیک است. برای دریافت مشاوره و خدمات صادرات کاشی به سایر کشور ها می توانید با شماره تلفن 09104441220 تماس حاصل فرمائید.

سوالات پر تکرار

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.