صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا

16 دی 1402 زمان برای مطالعه: 4 دقیقه 0 دیدگاه صادرات کاشی

 

صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا

 

 

 

در حال حاضر آفریقا به یکی از اصلی ترین مقاصد برای صادرات کاشی و سرامیک تبدیل شده است. چرا که این کشور ها به دنبال توسعه و رشد اقتصادی هستند. همین موضوع باعث شده که نیاز آنها به ساخت و ساز انواع ساختمان های سیاسی و تجاری هم افزایش پیدا کند. از سوی دیگر نیاز به ساخت مراکز درمانی و اجتماعی هم در این کشور ها تا حد زیادی بالا رفته است. به همین دلیل صادرات کاشی و سرامیک بهداشتی به آفریقا می تواند بسیار سود آور باشد. بنابراین اگر شما هم می خواهید سهمی از این بازار پرسود را نصیب خود کنید؛ ما را در شصت تایل دنبال کنید.

کوتاه ترین و راحت ترین مسیر صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا را با شصت تایل تجربه کنید. مجموعه ما در کنار شما عزیزان است، تا هزینه های بازاریابی را حذف کرده و شما را مستقیماً به مشتریانتان متصل کنیم.

 

بررسی بازار کاشی و سرامیک در آفریقا

 

از آنجا که کشور های مختلف در آفریقای جنوبی به دنبال توسعه و رشد اقتصادی هستند؛ بازار مصالح ساختمانی در این کشورها بسیار داغ است. به عبارت دیگر مردم این کشوور نه تنها برای ساختمان های مسکونی خود به انواع کاشی و سرامیک نیاز دارند؛ بلکه برای ساخت ساخت ساختمان ها مختلفی مانند مراکز سیاسی و درمانگاه ها هم به این محصولات نیازمند هستند. به همین دلیل کشورهای مختلفی از سرتاسر جهان در صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا فعالیت دارند.

 

جایگاه ایران در بازار آفریقا

 

هرچند به نظر می رسد به دلیل دور بودن مسافت ایران تا کشور های آفریقایی صادرات انواع کاشی و سرامیک به این کشور ها چندان سود آور نباشد. اما لازم به ذکر است، به دلیل روابط سیاسی خوب بین ایران و آفریقا، صادرات به آفریقا از بخش های مهم در اسناد تجاری ایران محسوب می گردد. از سوی دیگر به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات ایرانی امروزه کشور ما توانسته سهم خوبی را از بازار کاشی و سرامیک آفریقا از آن خود کند.

 

نکات مهم در صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا

 

ناگفته نماند که کشور های آفریقای جنوبی هنوز به قدر کافی توسعه پیدا نکرده اند. به همین دلیل مسائل بانکی و فساد اداری در آن ها بسیار رایج است. به همین خاطر شصت تایل توصیه می کند که اگر قصد صادر کردن کاشی و سرامیک به کشور های آفریقایی را دارید، قبل از هر چیزی مسائل مالی را بین خود شفاف سازید. پیش از ارسال کالا هزینه آن را دریافت کنید. برای این کار باید با مشتری خود به طور مستقیم ارتباط برقرار کرده و یک قرار داد دو طرفه محکم ببندید.

مجموعه حرفه ای شصت تایل امکان بر قراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتریان آفریقایی را برای شما فراهم می کند. اما باید دقت کنید که حتما درباره این مسائل اتمام حجت کرده و با شفافیت مالی پیش بروید.

 

مراحل صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا

 

اولین گام از فرایند صادر کردن کاشی و سرامیک به آفریقا، بررسی بازار هدف و پیدا کردن مشتری است. برداشتن اولین قدم معمولاً هزینه های زیادی را برای بازاریابی روی دست شما خواهد گذاشت. به همین دلیل ما در شصت تایل امکانی را فراهم کرده ایم تا بتوانید بدون نیاز یه صرف این هزینه ها، خیلی راحت مشتری پیدا کنید. برای این کار تنها کافی است که محصول کاشی و سرامیک خود را با ویژگی های کامل در فروشگاه اینترنتی ما ثبت کنید.

پس از پیدا کردن مشتری، باید با او صحبت کنید تا اگر قانون خاصی برای بسته بندی کالاها وجود دارد، حتما به شما بگوید. پس از این کار شما باید به دنبال کار های زیر بروید:

  1. آماده کردن محصولات
  2. بیمه کردن آن ها
  3. رزرو کشتی برای بارگیری
  4. ارسال کالا ها

 

بهترین راه برای ارسال کاشی صادراتی

 

صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا

 

از آنجا که کشور های قاره آفریقا به ایران دور هستند، مسئله حمل و نقل به این کشور ها اهمیت ویژه ای دارد. بهترین راه برای صادرات کاشی و سرامیک از ایران به آفریقا، استفاده از سیستم حمل و نقل دریایی است. در سال های اخیر ایران تلاش کرده تا خط کشتیرانی خود را به قاره آفریقا توسعه دهد. به همین دلیل شما می توانید از طریق بندر های جنوبی ایران، این محصولات را ارسال کنید.

 

پر طرفدارترین طرح های کاشی و سرامیک در آفریقا

 

یکی از پر فروش ترین نوع کاشی و سرامیک در بازار آفریقا، کاشی بهداشتی برای پوشاندن کف و دیوار های مراکز درمانی یا سرویس های بهداشتی است. از سوی دیگر مردم این کشور ها به کاشی و سرامیک طرح پارکت هم علاقه مند هستند. همچنین دوست دارند از رنگ هایی مانند بژ و قهوه ای در طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده کنند. با این حال در نمای ساختمان ها، بیشتر از رنگ های روشن و طرح های ساده استفاده می شود. به همین دلیل کاشی نما با طرح ساده و رنگ های کرمی یا سفید در این کشور ها بیشتر طرفدار دارند.

شما عزیزان می توانید انواع این محصولات را در فروشگاه شصت تایل مشاهده کنید.

 

بازار های اصلی آفریقا

 

به طور کلی کشور های آفریقای جنوبی، مصر، تونس و الجزایر از مهم ترین مقاصد برای صادرات کاشی و سرامیک هستند. زیرا این کشور ها بندر ترانزیت خوبی برای ارسال و دریافت کالا ها دارند. در عین حال می توان از طریق فعالیت در بازار های آن ها، به مشتریانی از دیگر کشور های غرب آفریقا هم دسترسی پیدا کرد. مهم ترین شهر های هریک از این کشور ها که بازار خوبی در صادرات کاشی و سرامیک دارند، از قرار زیر هستند:

  1. قاهره و اسکندریه در مصر
  2. ژوهانسبورگ و کیپ تاون در آفریقای جنوبی
  3. الجزایر و هران در الجزایر

 

مزایا و موانع صادرات کاشی به آفریقا

 

  1. پتانسیل بالای بازار های این کشور ها
  2. قیمت مناسب محصولات ایرانی
  3. تنوع بالای محصولات ایرانی
  4. و کیفیت خوب آن ها

به شما در جذب مشتری بیشتر کمک خواهد کرد.

اصلی ترین رقبای ایران برای صادر کردن انواع سرامیک به قاره آفریقا، کشور هایی مانند چین، ترکیه، هند، ایتالیا و اسپانیا هستند. همه ی این کشور ها از آخرین فناوری های روز برای تولید محصولات خود استفاده می کنند؛ این در حالی است که متاسفانه تجهیزاتی که در کارخانه های ایرانی استفاده می شوند ، قدیمی هستند. همین موضوع باعث شده تا حد زیادی ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در ایران کاهش یابد و نتواند با قدرت کافی در برابر چنین رقبای قد علم کند.

 

تعرفه ارسال کاشی و سرامیک به آفریقا

 

تعرفه صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال هزینه حمل و نقل این کالاها از مهم ترین مواردی است که باید در زمان محاسبه تعرفه مورد توجه قرار بگیرد. از سوی دیگر مواردی مانند بیمه کردن مرسوله، هزینه های بازاریابی و بر قراری ارتباط با مشتریان و تعرفه های گمرک را هم باید به این فهرست اضافه کنید.

 

شما می توانید برای کوتاه تر کردن مسیر صادرات کاشی و سرامیک به آفریقا، محصولات خود را در شصت تایل عرضه کنید. به این ترتیب همه متقاضیان خرید کاشی و سرامیک از سرتاسر جهان به آن دسترسی خواهند داشت. با این کار بخش زیادی از هزینه های مورد نیاز برای بازاریابی کاهش می یابد.

 

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.